After the resurrection of the Morane Saulnier G piloted by Roland Garros in 1912, the association is working on the construction of the fighter Dewoitine D551, a mythical aircraft with a rather unfortunate destiny caused by the Second World War. With the help of numerous technical and financial partners, such as Assystem for the 3D printing of parts (otherwise called additive manufacturing), Replic'Air aims for its inaugural flight in 2018. To help the old wing enthusiasts wait, a real-size replica is exhibited at the Paris Air Show 2017.
Replic'Air gives life to aircraft that have marked French aeronautical history
|
1
La filière aéronautique face au défi de la montée en compétence des nouvelles recrues
2
Spatial : Airbus et le CNES aux manettes de la première impression 3D métal à bord de l'ISS
3
Aéroport Toulouse-Blagnac : la fin des vols de nuit dès cet été ?
4
BricoPrivé : « Dès le début, le groupement Les Mousquetaires savait qu'il nous fermerait ». Les salariés prêts à durcir le ton
5
Segula Technologies va gonfler fortement ses effectifs à Toulouse, entre besoins pour l'aéronautique et réindustrialisation
-
Merci pour votre commentaire. Il sera visible prochainement sous réserve de validation.
Il n'y a actuellement aucun commentaire concernant cet article.
Soyez le premier à donner votre avis !